Alla inlägg den 23 april 2015

Av Pauline Larsson - 23 april 2015 22:00

Skön dag idag, vi har spenderat några timmar på stranden. Blåsigt har det varit, men ändå så mysigt att ligga på en sandstrand i april. När jag är här förlorar jag ibland uppfattning om tiden. Låg och läste på rummet en stund innan, var kul att faktiskt läsa en bok. Innan har jag alltid haft problem med att koncentrera mig tillräckligt för att läsa. 
I helgen blir det förhoppningvis utgång med spanjorerna. En spansk tjej som bor här på ön kommer troligen med. Jag hoppas på det! Hon är bra på att snacka engelska och verkar vara väldigt skön. Dessutom underlättar det att ha med en tjej att snacka med då killarna drar igång sittt spelsnack. Haha. 
Idag letade jag och Oscar upp lite spanska ord som vi skall lära oss tills i morgon, fick tipset av Oscars mofar. Om vi lär oss några ord om dagen blir det fort ganska många ord. 
Trots att jag bara varit borta i en vecka måste jag säga att jag saknar er där hemma! 

 

Av Pauline Larsson - 23 april 2015 00:29

Dagen idag har gått fort. Dem tycks göra det när vi är här. Jag och Oscar hade skulle låna om bilen idag så att vi har den i en vecka till. Var en liten utflykt att hitta till stället kan man säga. Skyltarna är lite förvirrande ibland, och att köpa parkeringsbiljetter när allt står på spanska är inte problemfritt direkt. 
Efter att hyrt om bilen fick vi äntligen köpt en handduk till Oscar, och efteråt hittade vi en butik som hade Ristorantes färdigpizza, haha jag var så lycklig. Dom hade även Mars icecream. Jag gillar smaken av Sverige.
När vi kommer hem är maten lagad, det serverades soppa med linser,potatis och korv. Ikväll gick vi ut med spanjorerna och tittade på fotbollsmatch. Efteråt käkade vi lite mer spansk mat. Var många speciella saker, några goda rätter och andra mindre goda. Mysigt att lära känna personerna vi bor med lite! 
Igår när vi satt och pratade med gänget fick vi också reda på att det fanns en varmdusch ute vid poolen, snacka om att man var lycklig när man kunde stå i en dusch med varmt vatten. Jag och Oscar tidigare kokat upp vatten och hällt i stora petflaskor som vi fått hälla över varandra. Vad gör man inte för att få lite varmvatten? Haha men nu var det problemet löst. 

   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Detta är en blogg om en flytt till Madrid och vardagslivet jag kommer att ha där tillsammans med pojkvännen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards