Direktlänk till inlägg 15 april 2015

dag 1

Av Pauline Larsson - 15 april 2015 22:00

Kunde inte somna igår, hade en känsla som jag aldrig riktigt känt förr. Olivia sa till mig att jag skulle ta vara på den här dagen som kom idag. Kunde inte föreställa mig hur den skulle kännas. Nu när jag väl är här första dagen på mitt äventyr så skall jag erkänna att jag känner mig lite trött och rädd .Att jag är trött har sin förklaring. Och att jag är rädd är kanske inte konstigt, allting är så nytt. Men tror att morgondagen här i Teneriffa kommer att få mig att känna mig lite mer hemma än idag. Saknar ju tillomed Sverige, haha.
Efter att vi landat här på ön så hyrde jag och Oscar en bil. Vi slänger på oss varsitt par shorts innan man svettas ihjäl i långbyxorna som vi hade.
Färden till huset var vacker. Mycket bergig miljö. Branta backar och krokiga vägar. Palmerna dyker upp lite här och var. Utsikten från huset är underbar, och jag ser fram emot att ta ett dopp i poolen.
Jag och Oscar åkte till en matbutik och handlade lite för några timmar sedan, det var roligt att se allting på spanska. Ser fram emot att lära mig språket!! Haha var inte lätt att förstå när jag skulle läsa på kryddförpackningarna innan. Chansade på en krydda som jag hoppades skulle innehålla grillkrydda.(vilket den inte gjorde)
När jag gick på toa innan så upptäckte jag en röd glansande kackerlacka vilket gjorde mig något panikslagen. Är lite nojig inför att duscha nu måste jag erkänna. Småkryp är extremt äckligt.. Speciellt de som är snabba! Ogge lovade mig nyss att han skulle ta ut den imon bitti om den var kvar, får la se om han vågar. Haha. Nu är det dags för mig att sova.
I morgon kanske det kommer upp lite mer bilder på miljön här. Är väldigt sugen på att fotografera med systemkameran.  

 

 
 
Ingen bild

susanne

16 april 2015 19:36

Tur att du har med dig en skogsmulle nu när det dyker upp obehagliga äckliga småkryp, han vet vad man ska göra 😘
Njut och ha det bäst ❤️❤️

Pauline Larsson

16 april 2015 22:43

Hahaha han hade tagit bort den i morse, duktig är han!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Larsson - 9 maj 2015 23:00

Känns som att det gått allt för lång tid sedan sist jag skrev. Har vart sugen på att skriva varje dag men har inte funnit tiden. Känns komiskt att säga så med tanke på att jag bara haft det skönt. Torsdag var första dagen här. Medans Oscar var på job...

Av Pauline Larsson - 5 maj 2015 21:29

      Sista kvällen på Teneriffa nu, i morgon är det dags för nya äventyr. Då skall vi lämna havet, promenadstigarna på de krokiga vägarna. Vi lämnar det fräcka huset som vi spenderat tre veckor i. Vidare till storstadsmiljö, butiker och tunnel...

Av Pauline Larsson - 3 maj 2015 12:08


Idag vaknar jag av Maricarmens höga musik som spelas från köket. Kan säga att dagens musik inte var lika uppskattad som den hon spelade igår kväll. Då var det musik som ”It's raining men” eller ”Girls just wanna have fun”. Hah...

Av Pauline Larsson - 29 april 2015 22:26

Hej där! Känns lite som att man oftast skriver samma texter här, men det är ju inte så mycket mer än semesterliv jag har att skriva om. Igår lagade jag och Oscar Fajitas till alla i huset. Kändes som att man gjorde mat till en hel armé. Haha det var ...

Av Pauline Larsson - 27 april 2015 19:44

Helgen har gått fort. I Fredags var det dags för att festa till det lite med spelarna och spanjorerna. I huset bor just nu Alfonso, Enrique, MariCarmen och David. MariCarmen är Enriques mamma och David är spelarnas manager. I mellanåt kommer även Car...

Presentation

Detta är en blogg om en flytt till Madrid och vardagslivet jag kommer att ha där tillsammans med pojkvännen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards