Direktlänk till inlägg 21 april 2015

oh so happy

Av Pauline Larsson - 21 april 2015 19:57

Känner mig riktigt glad idag! Efter att jag hade legat och solat en stund så åkte jag och Oscarpå utflykt och vi hittade finaste utsiktsplatsen. Kan säga att färden upp till den inte var lika rolig. Satt livrädd och blundade i mellanåt. Haha jag är lite höjdrädd, och backarna och svängarna där var inte att leka med. Men när vi väl var uppe och såg havet och stranden blev man helt varm i kroppen. Kändes overkligt. Sådär så att man måste blunda och öppna ögonen för att förstå att det är verklighet.  Typiskt att jag glömde systemkameran hemma..
Idag på dagen åt vi middag med bara spanjorer. En utav datorspelarnas mamma hade lagat middag. Jag och Oscar satt vid matbordet och kändes oss lite socialt handikappade eftersom att alla andra snackade spanska. Mamman kunde inte engelska så det var inget snack på engelska direkt. 
Vi kommunicerade dock lite innan idag,fick reda på vart hon kommer ifrån och hon frågade om jag och pojkvännen ville äta med gänget. Haha sen blev det inte mycket mer snack. Ikväll skall jag försöka skriva lite, får se om det blir på boken eller någon liten dikt. 

   

     

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Larsson - 9 maj 2015 23:00

Känns som att det gått allt för lång tid sedan sist jag skrev. Har vart sugen på att skriva varje dag men har inte funnit tiden. Känns komiskt att säga så med tanke på att jag bara haft det skönt. Torsdag var första dagen här. Medans Oscar var på job...

Av Pauline Larsson - 5 maj 2015 21:29

      Sista kvällen på Teneriffa nu, i morgon är det dags för nya äventyr. Då skall vi lämna havet, promenadstigarna på de krokiga vägarna. Vi lämnar det fräcka huset som vi spenderat tre veckor i. Vidare till storstadsmiljö, butiker och tunnel...

Av Pauline Larsson - 3 maj 2015 12:08


Idag vaknar jag av Maricarmens höga musik som spelas från köket. Kan säga att dagens musik inte var lika uppskattad som den hon spelade igår kväll. Då var det musik som ”It's raining men” eller ”Girls just wanna have fun”. Hah...

Av Pauline Larsson - 29 april 2015 22:26

Hej där! Känns lite som att man oftast skriver samma texter här, men det är ju inte så mycket mer än semesterliv jag har att skriva om. Igår lagade jag och Oscar Fajitas till alla i huset. Kändes som att man gjorde mat till en hel armé. Haha det var ...

Av Pauline Larsson - 27 april 2015 19:44

Helgen har gått fort. I Fredags var det dags för att festa till det lite med spelarna och spanjorerna. I huset bor just nu Alfonso, Enrique, MariCarmen och David. MariCarmen är Enriques mamma och David är spelarnas manager. I mellanåt kommer även Car...

Presentation

Detta är en blogg om en flytt till Madrid och vardagslivet jag kommer att ha där tillsammans med pojkvännen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards