Direktlänk till inlägg 23 april 2015

Mars icecream

Av Pauline Larsson - 23 april 2015 00:29

Dagen idag har gått fort. Dem tycks göra det när vi är här. Jag och Oscar hade skulle låna om bilen idag så att vi har den i en vecka till. Var en liten utflykt att hitta till stället kan man säga. Skyltarna är lite förvirrande ibland, och att köpa parkeringsbiljetter när allt står på spanska är inte problemfritt direkt. 
Efter att hyrt om bilen fick vi äntligen köpt en handduk till Oscar, och efteråt hittade vi en butik som hade Ristorantes färdigpizza, haha jag var så lycklig. Dom hade även Mars icecream. Jag gillar smaken av Sverige.
När vi kommer hem är maten lagad, det serverades soppa med linser,potatis och korv. Ikväll gick vi ut med spanjorerna och tittade på fotbollsmatch. Efteråt käkade vi lite mer spansk mat. Var många speciella saker, några goda rätter och andra mindre goda. Mysigt att lära känna personerna vi bor med lite! 
Igår när vi satt och pratade med gänget fick vi också reda på att det fanns en varmdusch ute vid poolen, snacka om att man var lycklig när man kunde stå i en dusch med varmt vatten. Jag och Oscar tidigare kokat upp vatten och hällt i stora petflaskor som vi fått hälla över varandra. Vad gör man inte för att få lite varmvatten? Haha men nu var det problemet löst. 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Larsson - 9 maj 2015 23:00

Känns som att det gått allt för lång tid sedan sist jag skrev. Har vart sugen på att skriva varje dag men har inte funnit tiden. Känns komiskt att säga så med tanke på att jag bara haft det skönt. Torsdag var första dagen här. Medans Oscar var på job...

Av Pauline Larsson - 5 maj 2015 21:29

      Sista kvällen på Teneriffa nu, i morgon är det dags för nya äventyr. Då skall vi lämna havet, promenadstigarna på de krokiga vägarna. Vi lämnar det fräcka huset som vi spenderat tre veckor i. Vidare till storstadsmiljö, butiker och tunnel...

Av Pauline Larsson - 3 maj 2015 12:08


Idag vaknar jag av Maricarmens höga musik som spelas från köket. Kan säga att dagens musik inte var lika uppskattad som den hon spelade igår kväll. Då var det musik som ”It's raining men” eller ”Girls just wanna have fun”. Hah...

Av Pauline Larsson - 29 april 2015 22:26

Hej där! Känns lite som att man oftast skriver samma texter här, men det är ju inte så mycket mer än semesterliv jag har att skriva om. Igår lagade jag och Oscar Fajitas till alla i huset. Kändes som att man gjorde mat till en hel armé. Haha det var ...

Av Pauline Larsson - 27 april 2015 19:44

Helgen har gått fort. I Fredags var det dags för att festa till det lite med spelarna och spanjorerna. I huset bor just nu Alfonso, Enrique, MariCarmen och David. MariCarmen är Enriques mamma och David är spelarnas manager. I mellanåt kommer även Car...

Presentation

Detta är en blogg om en flytt till Madrid och vardagslivet jag kommer att ha där tillsammans med pojkvännen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards